Dag 32 – Packwood – Seattle (06/08/2022)

Vanochtend vroeg op, 6:30 de wekker gezet. We pakken alles in en gaan om 7 uur ontbijten in het hotel. Ontbijt is netjes verzorgd, voldoende keuze en we eten op ons gemak. Nat het eten de laatste spullen in de koffer en de auto ingeruimd. We rijden rond 7:30 weg, eerste stop is Paradise Inn Visitor Center. Dit is iets meer dan 1 uur rijden. Deels gaan we door Steves Canyon. Deze is maandag tot donderdag dicht ivm wegwerkzaamheden. Nu het zaterdag is, is hij gewoon open. De weg is op sommige punten wel slecht omdat ze asfalt aan het verwijderen zijn, ook is er 1 stop met een verkeerslicht. Uiteindelijk zijn we rond 8:40 bij Paradis inn, de parkeerplaats is al vol dus we zoeken en vinden een alternatief 200 meter verder op (of eigenlijk eerder). Er komen steeds meer autos aan en ook in de berm wordt nu volop geparkeerd. Het is zaterdag en schitterend weer dus druk.

We lopen eerst naar het Visitor center en halen een trails map. Vandaag gaan we naar Seattle en we kiezen ervoor om ook nog even de outlet te doen en naar downtown te gaan. Dus alleen 2 korte wandelingen vandaag. We starten met Nisqually Vista trail. Een goed geasfalteerd pad dat licht stijgt en daalt. Het biedt op sommige punten een mooi uitzicht op Mt Rainier.

Na deze trail lopen we weer naar het visitor center en lopen daar nog even Myrtle Falls. Een kleine waterval waarbij het mooie is dat je zowel de waterval als Mt Rainier ziet.

Na deze 2 korte wandelingen zijn we klaar. Conclusie is dat we het leuker vinden o, de wat langere trails te doen. Minder druk en mooier uitzichten en meer echt in de natuur. Hier zou je perfect Panorama Point of de Skyline trail kunnen (misschien wel moeten) doen. Misschien een volgende keer J.

Als we wegrijden is het enorm druk, het verkeer wordt omgeleidt naar de Picnic Area, wat een autos komen er nog aan. Het is 10:15, duidelijk te laat om op zaterdag te komen. We zetten alles in de auto en manouvreren ons uit de plek. Er staat iemand 10 cm achter mij en 5 cm voor mij. Gelukkig gaat het zonder botsen en we rijden weg, We gaan naar Seattle maar doen toch nog even reflection lake, dit is 5 minuten rijden en hebben we vanochtend overgeslagen om op tijd bij de parkeerplaats te zijn.

We parkeren de auto en lopen eerst naar links, hier is de reflectie in eerste instantie niet super door de wind. Als we verder naar links lopen is het water rustiger en ziet het er super mooi uit! We maken wat fotos en lopen dan terug naar de weg en gaan ook nog even naar het overzichtspunt vanaf de parkeerplaats. Ook hier veel wind dus het mooiste was linksaf.

We rijden rond 11 uur weg en komen volgens de navi om 13:18 aan bij het hotel (vlakbij het vliegveld). Onderweg is het niet perse druk maar het rijdt onrustig en niet altijd door Om 12:30 stoppen we even en eten we wat bij Wendys. We rijden na een half uurtje weer weg, tanken nog even en gaan dan weer verder. Het blijft onrustig en druk rijden. Als we om 14:00 bij het hotel komen is onze kamer niet klaar maar kunnen we wel onze spullen achterlaten. Dat is fijn, we gaan nog even naar een outlet en naar downtown en dan zijn we in ieder geval onze waardevolle spullen kwijt.

Het rijden naar de outlet is iets meer dan een uur Grotendeels over de 410 noord, deels door Everett en deels over de I5. Alle wegen zijn druk, het rijdt anders dan in de gebieden waar we geweest zijn en bijna geen verkeer is. Uiteindelijk komen we er wel. Het is druk! We vinden een plek maar het valt een beetje tegen.

Na eenuur of 2 zijn we klaar en rijden we naar de Space needle. Terug ook druk, rommeling en file. We parkeren op een steenworp afstand van de Space needle. We gaan er niet in maar wel leuk om te zien. Het is etenstijd en we lopen een kleine 20 minuten naar The Cheesacake Factory, Geeft ook de tijd en ruimte om de stad een beetje te verkennen. Als we aankomen blijkt er een wachttijd van 1:45 – 2:00 uur te zijn…. We nemen de cheesecake maar mee en eten deze bij de Needle op.

Bij de Space Needle eten we de cheesecake, lopen een rondje over het terrein en de giftshop en gaan dan weer naar de auto. We rijden naar hotel, tanken een laatste keer en checken in en pakken de koffer in. Morgen vliegen we terug. Het was geweldig!